خدمات مشتریان

راهنمای نگهداری فرش

  1. شستشوی فرش در مراکز مجاز: مهمترین دلیل صدمه به فرش شما شستشو توسط افراد غیر حرفه ای و در مراکز غیرمجاز میباشد. عدم رعایت اصول شستشوی فرش دستباف میتواند صدمات جبران ناپذیری به آن وارد نماید. از شستشوی فرش در منزل و یا خشکشویی فرش جدا پرهیز نمایید. با توجه به میزان رفت و آمد بروی فرش، بین 2 تا 4 سال یکبار فرش را جهت شستشو به مراکز مجاز ارسال فرمایید.
  2. چرخاندن فرش: اگر فرش شما در محیط پر رفت و آمد ویا در محلی که میزان رفت و آمد در کل مساحت فرش یکسان نمیباشد پهن شده است، سالی یکبار فرش را 180 درجه بچرخانید. با اینکار در طول زمان کل فرش بصورت یکسان ساییده میشود و همواره ظاهر فرش زیبا دیده خواهد شد.
  3. جارو برقی کشیدن: با توجه به میزان رفت و آمد حداقل 2 هفته یکبار فرش را جارو برقی بکشید. انباشته شدن ذرات گرد و غبار در میان الیاف فرش باعث تسریع روند پوسیدگی فرش میگردد. سعی کنید از رفت و آمد با کفش برروی فرش خودداری کنید. حداقل سالی یکبار پشت فرش را بمدت 10 الی 15 دقیقه جارو برقی بکشید و مجددا روی فرش را جارو کنید.
  4. کثیف  شدن فرش: در صورت ریختن غذا یا نوشیدنی برروی فرش، لازم است بسرعت ماده ریخته شده بدون هر گونه مالش از روی فرش جمع گردد. سپس میتوانید محل کثیفی را با سودا (آب گاز دار) شستشو داده و پس از خشک شدن فرش را جهت لکه بری به مراکز شستشوی مجاز ارسال نمایید. توجه داشته باشید که هرگز فرش خیس یا نمناک را برروی زمین پهن نکنید.
  5. استفاده از  Rug Pad: این کار باعث جلوگیری از جمع شدن و چروک شدن فرش میگردد. همچنین باعث ایجاد فاصله بین پشت فرش و سطح اتاق، جذب فشار ناشی از راه رفتن و پایه های مبلمان و در نهایت باعث طول عمر فرش شما میگردد. بنا بر تحقیقات انجام شده ارتفاع الیاف فرشی که از پد برای آن استفاده نشده حدود 10 درصد سریعتر از فرشی که دارای پد است از بین میرود.در اماکنی که سیستم گرمایش از کف اتاق طراحی گردیده، گرمای ناشی از سطح باعث کاهش طول عمر فرش میگردد. پد زیر فرش تا حد زیادی جلوی این اثر تخریبی را میگیرد.
  6. چنانچه قصد ندارید فرش را کف اتاق پهن نمایید، بهترین روش جهت نگهداری فرش بمدت طولانی لوله کردن فرش و قرار دادن فرش لوله شده بصورت افقی، بدون قرار دادن هرگونه جسم سنگین بروی آن و در محیط خشک و دارای جریان هوا است. هر سه ماه یکبار فرش لوله شده را بمدت 24 ساعت در کف اتاق پهن کرده و مجددا بصورت لوله شده نگهداری کنید. اگر به علت محدودیت فضا مجبور به تا کردن فرش هستید، فرش تا شده را در جعبه مخصوص خود نگهداری کنید.